Ochranná známka je pro podnikání absolutní základ, pokud tedy usilujete o to, aby vás jednou živilo. Není nic horšího než začít budovat velký byznys a – ještě než stačí naplnit svůj potenciál – o něj přijít kvůli tomu, že jste se rozhodli na ochranné známce ušetřit náklady. Proč se ochranná známka vyplatí?
1. Ochranná známka je jenom vaše
Nad vymýšlením názvu vašeho podnikatelského nápadu jste zaručeně strávili spoustu času a jen díky vám vaše logo vypadá tak, jak vypadá. To vy jste měli ten originální nápad, který jste do něj vtělili. Navíc zaregistrovat si můžete téměř cokoli! A teď si představte, že někdo přijde a bude tvrdit, že na používání této značky, loga apod. nemáte nárok, protože jste si je (na rozdíl od něj) nezaregistrovali. Tolik vložené energie a času přijde vniveč.
2. Díky ochranné známce vás zákazníci budou poznávat
Značka je zpravidla to první, na co vaši zákazníci narazí, když s vámi budou chtít začít obchodovat. Ochranná známka vás a vaše podnikání reprezentuje – v nejideálnějším případě to bude vypadat tak, že vzpomene-li si někdo na váš produkt, automaticky se mu vybaví vaše logo, tím pádem vy jako podnikatel. Vaši zákazníci vás tak díky značce budou poznávat, a co víc, budou o ní dál vyprávět. A protože bude díky registraci jenom vaše, také tito zákazníci budou jenom vaši.
3. Ochranná známka vám může vydělat
Vaše ochranná známka bude postupně získávat na hodnotě a její cena poroste. A díky tomu, že bude tvořit podstatnou část vašeho podnikání, tak vy porostete s ní. Kromě toho s ní můžete libovolně hospodařit, např. ji prodat nebo zastavit. Může dokonce být i předmětem dědického řízení.
Nicméně aby si svoji hodnotu udržela, je nutné se o ni starat. Musíte ji bránit, zvlášť objeví-li se někdo, kdo bude tvrdit, že na ni má stejný, ne-li lepší nárok než vy. Toto aktivní jednání vám ušetří čas i peníze vynaložené za zdlouhavé právní spory, které byste jinak museli absolvovat, kdybyste značku registrovanou neměli.
4. Odliší vás od konkurence
Na trh dnes může vstoupit prakticky každý, kdo má co nabídnout. V tom nepřeberném množství nabídek předkládaných zákazníkům vás právě vaše značka odliší od ostatních konkurentů. Kreativitě se meze nekladou, naopak – čím originálnější, tím lepší.
Značka však nejen chrání vaše podnikání, ale také všechny ostatní informuje. Dáváte tím na vědomí, že tu jste a svůj byznys berete vážně. Říká, co pod touto značkou vaši zákazníci najdou a hlavně – že tato značka je vaše.
Pokud si však nejste jisti se správným vyplněním příslušných dokumentů, zejména pak přihlášky, nebo potřebujete poradit s výběrem toho správného druhu ochranné známky, využijte některého odborníka – vyhnete se tak nepříjemnostem, kdyby vaše požadované označení již registrováno bylo a nebude vás to stát tolik na poplatcích.
Potřebujete právní radu pro vaše podnikání? Ozvěte se nám!