Chcete spolupracovat s influencerem a nakopnout tak své podnikání? Poradíme vám, jak na to a taky na co si dát pozor, aby to vyšlo, jak má!

Přemýšlíte, jak co nejlépe zviditelnit svoji firmu a napadla vás spolupráce s influencerem? Určitě je to dobrá volba, pokud je spolupráce správně nastavena. Na co všechno si dát pozor, co je důležité vědět a proč mít určitě uzavřenou řádnou smlouvu si můžete přečíst v tomto článku.

Slyšeli jste už někdy o influencerech nebo jste dokonce přemýšleli, že byste s nimi spolupracovali? Podnikání s influencerem určitě může pomoci vašemu podnikání, je ale dobré vědět, na co si dát pozor a vše správně právně ošetřit. A právě na to se zaměříme v tomto článku.

Kdo je to vůbec influencer?

V prvé řadě je třeba si vyjasnit, kdo to vůbec je influencer a jakým způsobem může právě vašemu podnikání pomoci. Influencerem je většinou osoba aktivní na sociálních sítích, která svou tvorbou a aktivitami může ovlivnit poměrně velkou skupinu svých sledujících. Pokud tak daná osoba propaguje váš produkt, je více než pravděpodobné, že s tímto produktem někoho ze svého okruhu sledujících osloví, a tím dojde k propojení daných osob s vaší firmou.

Sociální sítě jako místo činnosti influencerů

Influenceři zpravidla působí na jednotlivých sociálních sítích – Facebook, Instagram a Youtube. Často pak může dojít k oslovení širšího okruhu potenciálních zákazníků než v případě jiného druhu reklamy. Navíc, sledující mají zpravidla ke svému „idolu“ důvěru a jejich rozhodnutí zakoupit váš produkt může utvrdit právě doporučení dané osoby.

Správně vybraný influencer je klíč k úspěchu

Prvním krokem k úspěšné spolupráci mezi podnikatelem a influencerem je správný výběr influencera a nastavení marketingové kampaně. Ačkoliv tato informace může znít jakkoli banálně, špatný výběr influencera může zapříčinit velký propadák a vás tak stát nespočet zbytečně promarněných peněz. 

Nabízíte vybavení pro děti? Pak pravděpodobně bude vhodné oslovit osobu, která se stala známou právě díky dětem a její sledující tvoří především maminky. Nabízíte počítačové vybavení? Nejvhodnější osobou tak bude pravděpodobně osoba, jejíž komunitu tvoří především fanoušci techniky či hráči videoher.

Výběr správného člověka ovlivní také počet jeho sledujících a váš rozpočet. Je logické, že osoba, kterou sleduje milion sledujících, bude požadovat za spolupráci násobně více než osoba s 20 tisíci sledujícími. 

Základem spolupráce je smlouva!

Po výběru influencera je pak třeba co nejlépe nastavit podmínky spolupráce, zpravidla výši odměny a případné smluvní pokuty. Spolupráce s influencery a vyjednávání o ní probíhá zcela běžným způsobem jako například jednání s obchodními partnery, kdy je naprosto žádoucí, aby veškeré podmínky spolupráce byly ujednány předem. 

Ve smlouvě o spolupráci je třeba detailně sjednat, co je předmětem spolupráce, kdy a na jaké platformě bude probíhat, způsob spolupráce (např. zveřejnění určitého počtu příspěvků) a samozřejmě odměnu dané osoby. Povinností influencera je rovněž označení spolupráce, tedy daný reklamní příspěvek označit jako spolupráci. 

Nezapomeňte na správné vyhodnocení kampaně!

Stejně důležité jako výběr influencera je následné vyhodnocení dané kampaně, zda pomohla rozmachu vašeho podnikání, zda naplnila cíl, ke kterému měla směřovat a podobně. V takovém případě jsou samozřejmostí statistiky prodeje, ale interakce těch, vůči kterým kampaň směřuje. 

Na základě výše uvedeného je tak zřejmé, že pokud správně vyberete influencera, nastavíte svou marketingovou kampaň, může vám tato osoba zajistit příliv nových zákazníků a tím pádem i rozmach vašeho podnikání! V každém případě je třeba mít správně v dohodě o spolupráci podmínky dané spolupráce a s tímto vám rádi pomůžeme. Stačí se na nás obrátit!

Náš tip

Potřebujete svému podnikání dodat nový dech? Zkuste své produkty propagovat prostřednictvím influencerů, kteří na sociálních sítích dokáží oslovit poměrně velký okruh osob – vaše potenciální zákazníky! V případě takové spolupráce však nezapomeňte na detailní smlouvu, která bude obsahovat podmínky dané spolupráce a zajistí vám, aby vaše marketingová kampaň měla kýžený efekt!

Začínáte podnikat s influencerem a potřebujete správně nastavit smlouvu? Kontaktujte nás.

Potřebujete poradit?

Foto - Radka

Jsme vám k dispozici.

601 303 666

Po - Pá (9 - 18)

Vyřešíme rizika vaší firmy

Analyzujeme veškerá rizika vaší firmy a odstraníme je.

Podělte se o tento příspěvek

Přidejte se k 1.500+ majitelům firem, kteří odebírají náš magazín

Získáte přístup ke skvělému obsahu, článkům, videím a tipům. Kliknutím na tlačítko souhlasíte se zpracováním osobních údajů.

Prozkoumejte i další příspěvky

Obchod

Jak efektivně oslovovat nové zákazníky?

Jak efektivně oslovovat nové klienty? Jak je to z hlediska práva, na co si dát pozor a na kolik vás může přijít porušení povinností v souvislosti s oslovováním potenciálních zákazníků? Dozvíte se v tomto článku.

ČÍST VÍCE
Scroll to Top
Scroll to Top

Se správným fungováním našich stránek a poskytovaných služeb nám pomáhají cookies. Používáním webu vyjadřujete souhlas se zásadami cookies.

Přihlaste se