Čím můžete ohrozit své podnikání?

S podnikáním souvisí také plno povinností a vyznat se v tom všem může být náročné. Pokud se toho nahromadí více, může to vaši firmu i položit. Na co si tedy dát pozor, abyste vše ustáli a aby se vašemu podnikání dařilo? Dozvíte se v tomto článku.

Počátky podnikatelské dráhy nebývají zrovna snadné. Pokud se vám však podaří svůj rozjetý byznys stabilizovat, byla by škoda toto vynaložené úsilí jen tak zahodit kvůli nějaké zbytečné chybě. Co tedy může být tím pomyslným hřebíčkem do rakve vašich podnikatelských plánů?

Nezkušené obchodní vedení

Ne každý má potřebné schopnosti poradit si se všemi problémy, které firmu mohou potkat. Může se stát, že máte mnoho svých pohledávek po splatnosti, protože z nějakého důvodu vám někteří zákazníci „opomněli“ zaplatit, což vede zákonitě k tomu, že ani vy sami nejste schopni plnit své závazky vůči vašim dodavatelům. Kupí se vám tak jeden dluh za druhým, věřitelé už začínají být nervózní, a tak po vás začnou vymáhat peníze prostřednictvím exekuce či spadnete rovnou do insolvence.

V takové situaci už je těžké něco zachraňovat. Ovšem jde to – pomocnou ruku mohou podat například investoři, avšak bude samozřejmě záležet, zda má vaše firma reálnou naději na to se z tohoto pomyslného dna s jejich finanční injekcí dostat zpět do hry.

Špatné zabezpečení

Spousta podnikatelů (převážně těch začínajících) podceňuje důsledné zabezpečení nejen fyzických prostor vaší firmy, ale především firemních dat. Přitom ta tvoří firemní majetek stejně tak dobře jako například stroje, kancelářská židle či kartotéka. Avšak zatímco následky krádeže takové židle či stroje či jejich poškození vlivem přírodního neštěstí můžete vyřešit včasným sjednáním vhodného pojištění pro tyto případy, krádež firemních dat vás může položit docela.

Rozhodne-li se váš nespokojený bývalý zaměstnanec, kterému jste dali výpověď, ještě před svým odchodem zkopírovat si vaši databázi zákazníků a obchodních partnerů, aby ji následně prodal konkurenci či sám s nimi začal obchodovat, nezmůžete proti tomu nic, pokud jste okamžitě po předání výpovědi nezamezili dotyčnému přístup do příslušných částí vašeho firemního systému.

A myslet si, že investovat do kvalitního firemního firewallu je zbytečný výdaj a postačí jen základní zabezpečení, také není ten nejlepší nápad. I vy se můžete stát terčem hackerského útoku, ať už náhodného či zcela cíleného – mezi konkurencí jsou tyto postupy zcela běžné.

Trestná činnost

Ještě nějakou dobu zpět bylo možné skrze společnosti páchat trestnou činnost, aniž by pak za ni mohl být kdokoli odpovědný. Nyní ale v našem právním řádu existuje institut zvaný trestní odpovědnost právnické osoby, který má za cíl těmto snahám zamezit.

Právnická osoba může být odpovědná za ty samé trestné činy jako osoba fyzická, samozřejmě se zřejmými výjimkami jako bigamie, rvačka atd. Pro vazbu na danou společnost přitom postačí, že je čin páchán v rámci její činnosti či v jejím zájmu. Trestní odpovědnosti společnosti nebrání to, zjistí-li se, že daný čin spáchala konkrétní osoba – např. obchodní ředitel. Platí totiž, že fyzická osoba může být trestně stíhána současně s osobou právnickou.

Trestem pak může být peněžitá sankce, zákaz činnosti, propadnutí majetku a další. Nejpřísnějším je pak zrušení společnosti, což pro vaše podnikání znamená definitivní konec.

Jak tedy svůj byznys nepohřbít?

Pokud vám začíná takříkajíc téct do bot, pak než se snažit něco neodborně zachraňovat, zkuste raději vyhledat pomoc někoho, kdo má s krizovým řízením nějaké zkušenosti. Nešetřete na ochraně svého podnikání, a hlavně na firemních datech – často jsou to nejcennější, co vaše firma vlastní. A konečně zlatá rada na závěr – legálně jde byznys budovat lépe, protože v opačném případě je možná sankce příliš vysoká.

Náš tip: Nešetřete na marketingu – a hlavně v začátcích!

Ačkoli si při rozjezdu svého podnikání můžete myslet, že jste nalezli díru na trhu a že váš produkt je naprosto jedinečný a každý ho musí chtít, je chybou myslet si, že se bude prodávat sám a tedy že žádný marketing nepotřebujete. Protože marketing potřebuje každý podnikatel, ať už malý či velký, a speciálně v jeho začátcích, kdy o jeho produktu ani jeho činnosti ještě neexistuje mezi potenciálními zákazníky velké povědomí.

Podnikáte a potřebujete právní radu? Obraťte se na nás.

Potřebujete poradit?

Foto - Radka

Jsme vám k dispozici.

601 303 666

Po - Pá (9 - 18)

Vyřešíme rizika vaší firmy

Analyzujeme veškerá rizika vaší firmy a odstraníme je.

Podělte se o tento příspěvek

Přidejte se k 1.500+ majitelům firem, kteří odebírají náš magazín

Získáte přístup ke skvělému obsahu, článkům, videím a tipům. Kliknutím na tlačítko souhlasíte se zpracováním osobních údajů.

Prozkoumejte i další příspěvky

Obchod

Jak efektivně oslovovat nové zákazníky?

Jak efektivně oslovovat nové klienty? Jak je to z hlediska práva, na co si dát pozor a na kolik vás může přijít porušení povinností v souvislosti s oslovováním potenciálních zákazníků? Dozvíte se v tomto článku.

ČÍST VÍCE
Scroll to Top
Scroll to Top

Se správným fungováním našich stránek a poskytovaných služeb nám pomáhají cookies. Používáním webu vyjadřujete souhlas se zásadami cookies.

Přihlaste se