Co je SEO a jak vám může v podnikání pomoct?

co je seo
Také chcete jít s dobou a dát prostor ve svém podnikání i marketingové strategii? V článku se dozvíte, co to je SEO a jak vám tento zázrak pomůže v podnikání.

V dnešní době se velká část podnikání přesouvá do online prostředí – minimálně internetové stránky má dnes zpravidla každá firma a čím dál častěji se objevují také e-shopy. S rostoucí konkurencí je tak nutné neustále hledat cesty, jak se mezi ostatními na internetu prosadit. Jednou z takových cest může být například investice do internetové reklamy nebo právě SEO.

Co to SEO vlastně je a jak funguje?

Jedná se o zkratku pro Search Engine Optimization, v překladu optimalizace webů pro vyhledávače. Zjednodušeně řečeno, jde o proces či soubor technik, které pomohou zlepšit postavení vašich webových stránek v internetových vyhledávačích.

Tento proces v základních rysech funguje tak, že někdo – třeba váš potenciální zákazník – do vyhledávače (např. Googlu) zadá nějaké heslo a tento vyhledávač mu následně zobrazí seznam webových stránek, kde podle něj tento zákazník nejspíš najde odpověď. Aby však Google o vašich stránkách věděl a nadto je umístil na přední příčky, musí váš web splňovat několik předpokladů:

  • Odkazy – odkazujte na jiné, pro vaše podnikání relevantní a důvěryhodné internetové stránky a docilte toho, aby tytéž stránky odkazovaly na váš web také,
  • Obsah – důsledně dbejte na kvalitu obsahu, kterým svoje stránky naplňujete, stejně jako na jeho relevanci,
  • Klíčová slova – nechte si vyhotovit analýzu klíčových slov souvisejících s oborem vašeho podnikání, přes která váš web budou jeho návštěvníci vyhledávat,
  • Důvěryhodnost a autorita v oboru – vaše stránky tak navštíví více lidí, což u internetového vyhledávače rozhodně nezůstane bez povšimnutí.

Pomáháme majitelům firem odhalit slabá místa

Je vaše firma chráněna proti každodenním obchodním rizikům? Udělejte si zdarma náš test. Hned budete vědět.

Dobré SEO vám vydělá

Kvalitně nastavené SEO vám přinese hned několik výhod. První z nich je ta, že dosáhnete lepšího místa ve výsledcích vyhledávání internetových vyhledávačů, nejen typu Google a Seznam, ale jakéhokoli prostoru na webu, kde jeho uživatelé mohou něco vyhledat (Facebook, Twitter…).

A další výhodou, která s tou předchozí úzce souvisí, je skutečnost, že tak přivedete na svůj web více relevantních návštěvníků – těch, kteří u vás naleznou to, co skutečně hledají a provedou na vašem webu přesně tu určitou akci, pro kterou jste tento web vytvořili (např. nákup zboží, registrace, přečtení článku). Vaše stránky totiž mohou mít vysokou návštěvnost, ale k čemu ta bude, když si u vás nic nekoupí nebo neobjednají? Na tyto návštěvníky SEO necílí.

Chcete-li mít „dobré SEO“, určitě je záhodná konzultace s odborníky, a to už hned při vytváření vašeho webu. Pokud totiž nebude stát na pevných základech, pak jen těžko dokážete zaručit, že nebude takříkajíc „smeten“ ostatními weby, jejichž tvůrci na SEO strategii mysleli již na začátku.

Neusněte na vavřínech!

Zní to všechno dobře, že? Háček je v tom, že zaměření se na SEO je dlouhodobý proces, jehož výsledky nebudou vidět hned, jako tomu je například u internetových reklam (AdWords, Sklik atd.). Tyto reklamy mají pouze krátkodobý efekt, a to pouze za předpokladu, že dokáží správně uchopit svoji cílovou skupinu zákazníků. Naopak pro budování trvalého a stabilního brandu se investice do SEO optimalizace vyplatí mnohem víc.

Myslete i na to, že mít dobré SEO chce čas. Na první příčky odkazů ve vyhledávačích se nedostanete přes noc. Je třeba se mu pravidelně a neustále věnovat a hned na začátku si vytvořit pevnou strategii, které se budete držet, protože jenom tak vám SEO nakonec zajistí úspěch.

Náš tip

Jste firma, která expanduje či chce expandovat do zahraničí? Změňte SEO strategii!

Dnes se prakticky žádná firma neobejde bez webu přeloženého minimálně do anglického, ale i jiného jazyka. Pokud neuvažujete o exportu do zahraničí a jen chcete, aby si váš web mohli přečíst i jiní než čeští návštěvníci, pak vám bude stačit pouhý překlad do těchto jazyků. Pokud ale plánujete expandovat přímo na konkrétní zahraniční trh, pak vaše práce v souvislosti se SEO prostým překladem nekončí. V podstatě musíte začít znovu od začátku s tím, že obsah vašeho webu musíte přizpůsobit místním zvyklostem daného zahraničního trhu a dát mu potřebnou kvalitu – je tak třeba důkladně prozkoumat cílové zákazníky, konkurenci a všechny ostatní podmínky, aby mohl být váš podnikatelský plán úspěšný.

Potřebujete poradit?

Foto - Radka

Jsme vám k dispozici.

601 303 666

Po - Pá (9 - 18)

Vyřešíme rizika vaší firmy

Analyzujeme veškerá rizika vaší firmy a odstraníme je.

Podělte se o tento příspěvek

Přidejte se k 1.500+ majitelům firem, kteří odebírají náš magazín

Získáte přístup ke skvělému obsahu, článkům, videím a tipům. Kliknutím na tlačítko souhlasíte se zpracováním osobních údajů.

Prozkoumejte i další příspěvky

Obchod

Jak efektivně oslovovat nové zákazníky?

Jak efektivně oslovovat nové klienty? Jak je to z hlediska práva, na co si dát pozor a na kolik vás může přijít porušení povinností v souvislosti s oslovováním potenciálních zákazníků? Dozvíte se v tomto článku.

ČÍST VÍCE
Scroll to Top
Scroll to Top

Se správným fungováním našich stránek a poskytovaných služeb nám pomáhají cookies. Používáním webu vyjadřujete souhlas se zásadami cookies.

Přihlaste se