Jak nastavit vhodnou reklamu pro vaši firmu? Poradíme Vám!

Slova jako marketing, propagace a reklama už určitě každý z nás někdy slyšel. Jak ale tohle všechno nastavit správně, aby to firmě nebo podnikatelům bylo skutečně přínosem? Na co byste při tvorbě reklamy určitě neměli zapomenout a na co si dát naopak pozor? Pokud vás toto téma zajímá, více informací se dozvíte právě v tomto článku.

Začít podnikat u nás není až tak těžké. Avšak udržet se na trhu a získávat nové zákazníky, to už zpravidla bývá o něco těžší. Aby se vámi nabízená služba či zboží udrželo a přinášelo vašemu podnikání zisk, je třeba vrhnout se všemi silami na marketing. Taková dobře nastavená reklama jistě zvedne povědomí potenciálních zákazníků o vaší firmě. Jak toho ale docílit, aniž by se z ní stala černá díra na peníze?

Dobrá strategie firmy se vyplatí

V první řadě je třeba propracovaná strategie firmy – bez toho se vám může stát, že svoji reklamu zacílíte na nesprávný okruh zákazníků. Vyplatí se také provést důkladný průzkum trhu a vaší konkurence. Také byste si měli promyslet, zda je z hlediska předmětu vašeho podnikání vhodnější větší část vaší reklamní strategie zaměřit do internetového prostředí, či naopak do toho „reálného“ (letáky, billboardy apod.).

Miřte na dlouhodobý zisk. Krátkodobé zvýšení počtu zákazníků je vám totiž schopná přinést téměř jakákoli reklama, ovšem finančně se pak moc nevyplatí. Má-li trend přílivu nových zákazníků být dlouhodobý, je třeba tomu přizpůsobit i danou reklamu, ať už do obsahu, rozsahu či jejího zaměření.

A v neposlední řadě je rovněž potřeba zamyslet se nad formou reklamního sdělení, aby se vám nestalo, že se (v krajním případě) dostanete třeba do křížku se zákonem.

Na co si dát při tvorbě reklamy pozor?

V rámci internetové formy reklamy dejte pozor na výběr klíčového slova – může totiž být zapsané jako ochranná známka. Pokud byste takové slovo přesto používali, hrozí vám soud a povinnost uhradit poškozené straně (tj. tomu, jehož ochrannou známku byste tímto svým jednáním zneužili) odškodnění.

Zdržte se formulací, kterými porovnáváte svůj produkt s produktem konkurence. Vyzdvihovat výhody toho vašeho samozřejmě zakázané není – avšak pokud tak učiníte se současným porovnáním s produktem konkrétní konkurenční firmy, dopustíte se nekalosoutěžního jednání, které je protiprávní a za které vám hrozí žaloba s požadavkem na náhradu škody. A nadto je porušení předpisů o pravidlech hospodářské soutěže, v rámci něhož je postihována i nekalá soutěž, trestným činem.

A pokud jste se pustili do reklamní kampaně v podobě různých letáků, plakátů či billboardů, nezapomeňte na to, že existuje něco, čemu se říká legální inzertní plocha. Předtím, než zaplatíte prvnímu poskytovateli inzertní plochy, který přijde s nejvýhodnější nabídkou, ujistěte se, že daná reklamní plocha se nenachází v místech, kde je to právními předpisy zakázáno. Pomoc právníka v tomto ohledu jistě není od věci.

Není reklama jako reklama

V praxi se můžeme nejčastěji setkat s tzv. PPC reklamou (pay per click neboli česky platba za proklik) užívanou v internetovém prostředí a pracující na principu klíčových slov, která uživatel internetu zadá do vyhledávače a na základě kterých se mu pak zobrazí příhodné inzerce. Schválně zkuste do vyhledávače Google zadat náhodný produkt a uvidíte, co se vám v seznamu nabízených výsledků objeví jako první – reklama, reklama a zase reklama. Hojně využívaná je PPC kampaň zejména proto, že u ní neplatíte za to, kolik ji uvidí lidí, avšak pouze za to, kolik lidí se skrze ni „proklikne“ na vaše webové stránky nabízející vámi inzerované zboží/služby.

Další možností, která se vám na online poli nabízí, je spolupráce s konkrétními tematickými weby souvisejícími s vaší činností (např. blogy, magazíny…), kde budete moci umístit videoreklamy či bannery – před zahájením této spolupráce si však pečlivě přečtěte jejich obchodní podmínky, abyste se takříkajíc neupsali ďáblu.

A pokud nejste zrovna příznivci online marketingu, můžete se pustit do tvorby letáků a jejich distribuci na lokální úrovni, či umístit svou reklamu na billboard, do časopisu, televize anebo radia. Možností, které se vám v tomto ohledu nabízí, je mnoho, stačí si jen vybrat.

Nejčastější chyby při tvorbě reklamy

  • Jednání metodou pokus omyl, bez jakékoliv strategie
  • Vidina rychlého zisku a nikoli dlouhodobého profitu
  • Zaměření na špatnou cílovou skupinu zákazníků
  • Přílišná snaha hlavně zaujmout bez relevantního obsahu
  • Opomíjení právních pravidel reklamy

A co si z toho všeho odnést?

To, že nejprve je potřeba mít nastavenou jasnou strategii a firemní proces, prostřednictvím kterého ji budete realizovat. Dále je vhodné si ujasnit, jakou formu reklamy zvolíte a jaký bude její obsah. A konečně je potřeba vyvarovat se porušení cizích práv k ochranné známce, nekalé soutěže, používání nelegální inzertní plochy a dalších právních problémů s reklamou spojených.

Tip: Proč neodmítat „venkovní“ kampaň, i když jste menší firma?

Vlastníte-li menší pekárnu, řeznictví či kadeřnictví, jste závislí na zákaznících z vašeho bezprostředního okolí, a na ty zacílíte právě venkovní reklamou. Většina lidí pro cestu z práce, do práce, do fitka, pro děti do školy apod. volí stejnou trasu – umístíte-li vaši reklamu na vhodně vybrané místo, můžete nespočtu lidem připomenout, že právě ve vaší pekárně máte to nejkřupavější a nejjemnější pečivo v širokém okolí, nebo že právě vaše řeznictví prodává poctivé maso do každé kuchyně. Nezavrhujte tedy venkovní kampaň hned, ale raději si zjistěte všechny možnosti, které vám nabízí!

Podnikáte a potřebujete pomoci s tím, aby vaše firma fungovala tak, jak má? Kontaktujte nás!

Potřebujete poradit?

Foto - Radka

Jsme vám k dispozici.

601 303 666

Po - Pá (9 - 18)

Vyřešíme rizika vaší firmy

Analyzujeme veškerá rizika vaší firmy a odstraníme je.

Podělte se o tento příspěvek

Přidejte se k 1.500+ majitelům firem, kteří odebírají náš magazín

Získáte přístup ke skvělému obsahu, článkům, videím a tipům. Kliknutím na tlačítko souhlasíte se zpracováním osobních údajů.

Prozkoumejte i další příspěvky

Obchod

Jak efektivně oslovovat nové zákazníky?

Jak efektivně oslovovat nové klienty? Jak je to z hlediska práva, na co si dát pozor a na kolik vás může přijít porušení povinností v souvislosti s oslovováním potenciálních zákazníků? Dozvíte se v tomto článku.

ČÍST VÍCE
Scroll to Top
Scroll to Top

Se správným fungováním našich stránek a poskytovaných služeb nám pomáhají cookies. Používáním webu vyjadřujete souhlas se zásadami cookies.

Přihlaste se